loader
 


Laatste reacties

Leuke Zaken: complimenten

24-06-2014, 09:11 • 2888 keer gelezen
Leuke Zaken: complimenten

Beste Dick,

Leuk om je even te spreken tijdens de Haringparty van Haarlem Marketing en RSM Niehe Lancée Kooy Ik vond het een zeer geslaagde bijeenkomst in de tuin van Trou Moet Blycken. Het gezelschap was een mooie mengeling van bestuurders, ondernemers en zakenpartners. Allemaal mensen die Haarlem een warm hart toedragen. Met een mooi zonnetje, nieuwe haring en een goed glas wijn vloog de tijd om. Tijd voor een echt goed gesprek tussen ons was er nauwelijks. Dat moeten wij binnenkort maar eens inhalen.

De speech van Esther Brasser, directeur Haarlem Marketing, heeft al wat jaren achter elkaar dezelfde prettige inhoud. Ze kon namelijk wederom melden dat het afgelopen jaar meer bezoekers naar Haarlem zijn gekomen. Haarlem is populair onder binnen- en buitenlandse toeristen. Dat is van economisch belang maar dat is vooral een prachtig compliment voor een groot aantal aanwezigen die middag. Want er kan nogal een gezeurd en gemopperd worden, en dat moet ook. Dat houdt iedereen scherp en dwingt partijen om verder te denken. Maar soms is het goed om de complimenten rijkelijk over je heen te laten vloeien.

Het is een compliment voor diverse bestuurders van onze stad de afgelopen jaren. Door hun inspanningen is de oude binnenstad getransformeerd tot een aantrekkelijk verblijfgebied. Een mooi voorbeeld: waar enkele jaren geleden nog bussen over het Klokhuisplein reden en de Oude Groenmarkt nog een parkeerplaats was, is onze oude Baaf nu het hart van een groot historisch plein. Dit plein heeft zijn charme mede gekregen door de Haarlemse horeca ondernemers met hun terrassen en kwalitatief goede restaurants. Ook deze ondernemers verdienen een groot compliment voor hun durf en inzet. Maar niet alleen deze ondernemers, want Haarlem is natuurlijk meer dan alleen horeca. Wij staan al jarenlang bovenaan diverse lijstjes van beste winkelsteden en winkelstraten. Dat komt met name door de diversiteit van het aanbod, niet door de landelijke winkelketens. En die diversiteit wordt aangeboden door Haarlemse ondernemers. Gastheer Haarlem Marketing mag apetrots zijn op de prestaties. Zij bewaken het Haarlemse imago en dragen dit ook tot ver over de landsgrenzen uit. Dit met beperkte middelen, maar met een groots resultaat.

Tot slot zijn er nog tal van individuen die zich, soms belangeloos, inzetten om Haarlem een leuke stad te laten zijn. Velen van hen stonden genoeglijk een haring te eten en hopelijk blijven zij zich allen inzetten voor onze mooie stad.


Met ondernemende groet,

Herman

Reageer op dit artikel

Naam: E-mail: * Website:
Reactie:
*   Bij de eerste keer reageren wordt er een e-mail naar u gestuurd ter bevestiging van uw reactie. Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Onthoud mijn gegevens
Stuur e-mailnotificatie nieuwe reacties.