loader
 


Laatste reacties

Sportsponsor draait geldkraan dicht

28-02-2012, 10:00 • 2733 keer gelezen
Sportsponsor draait geldkraan dicht

Sinds ik SponsorKliks tot één van mijn klanten mag rekenen lees ik met nog meer interesse alles wat er over sponsoring wordt geschreven. Op zaterdag 25 februari stond er in het Haarlems Dagblad een artikel over bedrijven die de geldkraan voor sportsponsoring dichtdraaien. Dit jaar verwachten deskundigen € 35 miljoen minder voor de sport. Dat zijn serieuze bedragen die moeilijk kunnen worden opgevangen door de profsporters en de amateurverenigingen. Waar vroeger nog wel eens kon worden gekeken naar de overheid voor een aantrekkelijke subsidie kan er nu alleen nog maar met creativiteit worden overleefd. Het worden dus spannende tijden voor de vele sporters in ons land. Ik ben dan ook zeer nieuwsgierig naar de ontwikkeling van een initiatief zoals SponsorKliks. Gaat zij een bijdrage leveren aan het voortbestaan van vele verenigingen? Maar wat doe ik zelf aan sponsoring en wat krijg ik er voor terug?

De tijd dat verenigingen konden draaien op loyaliteitsponsors zoals de slager en bakker om de hoek is voorbij. Met mijn eigen bedrijf sponsor ik veel activiteiten. Afgelopen jaar is ongeveer 5% van mijn omzet in sponsoring gegaan van voornamelijk Haarlemse verenigingen en initiatieven. Maar ook ik, als ondernemer, moet de rekening een keer opmaken. Welke voordelen kan ik daar voor mijn bedrijf uithalen? Ik vind het nog te vroeg om daar nu al conclusies aan te verbinden, maar dat gaat een keer gebeuren. Voorlopig doe ik veel contacten op zonder concreet een grote opdracht binnen te halen. Dat is niet erg, zolang ik maar de overtuiging heb dat ik bijdraag aan het belang van de vereniging of de organisatie.

Ik vind het wel jammer dat het mij nog steeds niet is gelukt om in Haarlem een goede interim-opdracht te krijgen. Het actief ondersteunen van verschillende verenigingen of activiteiten in Haarlem met geld en diensten heeft tot nu toe niet geleid tot een gesprek bij één van de grotere bedrijven in Haarlem of de gemeente Haarlem. Dat heeft natuurlijk ook alles te maken met de huidige economische situatie. Maar het kriebelt wel als je hoort dat opdrachten verstrekt worden aan collega's die weinig tot niets ondernemen in Haarlem of zelfs helemaal niet uit Haarlem komen.

Maar terug naar de sportsponsoring. Het idee van SponsorKliks is simpel en daardoor ook geniaal. Door leden hun webaankopen en restaurantreserveringen te laten doen via de eigen website sponsoren zij hun vereniging. Net na de introductie bij diverse verenigingen konden zij al tientallen euro's bijschrijven. Dat kan alleen nog maar groeien. Dat is ook hard nodig als je het artikel uit het Haarlems Dagblad leest. Het is leuk om te kunnen bijdragen aan SponsorKliks en ik hoop dat ik de komende maanden vele successen voor hen te mogen communiceren.

Reageer op dit artikel

Naam: E-mail: * Website:
Reactie:
*   Bij de eerste keer reageren wordt er een e-mail naar u gestuurd ter bevestiging van uw reactie. Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Onthoud mijn gegevens
Stuur e-mailnotificatie nieuwe reacties.