loader
 


Laatste reacties

Youp, Jaap en Herman

27-10-2010, 13:44 • 3361 keer gelezen

"We zijn begonnen" roept Youp via allerlei mediakanalen. Met deze kreet bindt Youp de strijd aan met grote telecombedrijven en hun klantenservices. Maar niet alleen de telecombedrijven, maar alle grote ondernemingen die service aan klanten zouden moeten geven. Ik zie echter wel een probleem voor de Nederlandse consument. Youp heeft een probleem gehad met T-Mobile, mijn goede vriend Jaap Sluis met KPN en ik met Vodafone. Wij hebben alle drie social media ingezet om ons ongenoegen te uiten. Youp schreef een column, Jaap schreef zijn ervaringen op zijn website en ik gebruikte ook mijn eigen weblog om iets aan de kaak te stellen. Zover ik weet werden de problemen opgelost. Maar als elk telecombedrijf hetzelfde slechte serviceniveau heeft. Waar moet je dan naar toe?

Nadat ik mijn weblog had geplaatst en deze naar de klantenservice had gestuurd was het binnen een werkdag opgelost. Recent heb ik een probleem gehad met TNT Post. Ik heb vier weken geleden een brief geschreven en nog geen antwoord gekregen. Dit terwijl in de voorwaarden staat dat binnen 14 dagen een reactie gegeven wordt. Ik vertelde het verhaal aan de Ombudsman van het Leidsch Dagblad. Die had binnen een dag een halve verklaring. Ik zit zelf nog steeds op beantwoording te wachten. Ik las vandaag een zinsnede 'onder druk van de media wordt alles vloeibaar'. Dit slaat de spijker recht op zijn kop. Daar zit ook het gevaar in dat media zich laten misbruiken voor elke klacht die een consument heeft, ook onterechte klachten. Verder is het nu eenmaal nodig om sommige klachten goed uit te zoeken. Daar gaat wel eens wat tijd overheen. Maar ook hier geldt, wees transparant. Maak het de consument duidelijk wat er gedaan moet worden om een klacht uit te zoeken en houd de klant van deze stappen op de hoogte.

Met de actie van Youp zal er een karrenvracht aan vuilnis worden uitgestort over de bedrijven. Pak dit op als een kans en verbeter het proces. Als wij het betrekken op de telecomsector is het duidelijk. Het bedrijf dat zijn service op niveau krijgt zal de slag om de consument glansrijk winnen.

Reageer op dit artikel

Naam: E-mail: * Website:
Reactie:
*   Bij de eerste keer reageren wordt er een e-mail naar u gestuurd ter bevestiging van uw reactie. Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Onthoud mijn gegevens
Stuur e-mailnotificatie nieuwe reacties.